Skip to content

avea servis bilgileri

Kasım 24, 2008

aveaYıllardır avea kullanıcısıyım. kalite olarak seviyorum ses olarak seviyorum bu kampanyalar desen tam bana göre bu konu hakkında biraz araştırmalarım sonucunda ortaya çıkan bilgileri de sizinle paylaşmak istedim umarım sizlerin de hoşuan gidip faydalanırsınız

avea hatlarda servisler le ilgili bütün sormak istedikleriniz burada,avea kampanyalar ve avea kampanyaları hakkındaki bilgiler
FATURA-GUNCEL-DAKIKA(6000): X100# den, müşteri hizmetlerinden, internetten veya sms yolu ile öğrenilebilir. Ücretlendirme 2 sms dir.
GRUPİÇİMİ(6005): Karşıdaki numaranın kendi tarifenle grup içi ücretinden görüşüp görüşemeyeceğini sorgulayabileceğin bir servistir. Numara yazıp 6005 e sms gönderilerek sorgulama yapılır. 2 sms/4 knt ile ücretlendirilir.
DETAY FATURA(4119): EVET yazıp 4119 a sms göderilerek kayıt yapılır.
LİMİTLİ FATURA: Normal ve kamu tarifelerinde olan abonelerin faturaları 12.50 YTL nin altında ise fatura basılmayacaktır.
İNFOMOBİLX100#: tek menüden hızlıca birçok bilgiye ulaşabileceğiniz ve işlemler yapabileceğiniz bir servistir.
Ücretlendirme 2sms/knt dür. Başarısız olan işlemlerden ücret alınmaz.
AVEAMENÜ: Uyumlu cep telefonlarına yükleyeceğiniz evea menü ile ringa, avea müzik, logo-melodi, chat, eğlence servislerine finans, hava durumu, fal, bilgi paketlerine mobilvizyon, video içeriklerine, kontör yükleme, kontör paylaş, yönlendirme, numara gizleme, bilinmeyen numaralar servisini kolayca ulaşılabilir.
ARAYANIBİL (7070):Günlük ilk mesaj ücretli sonrakiler ücretsiz. ACIK yazıp sms gönderilerek yapılır.
ŞİMDİARA: Arama yaptığınızda karşı taraftaki tlf kapalı ise telefonu açtığı size mesajla bildirilir. Servis ücretsizdir. Yalnız bu servisi kullanmak için arayanı bil servisinin aktif olması gerekmektedir.
ÖDEMALİARAMA(9696): Numaranın başına 9696 koyularak arama yapılır. Karşı taraf kabul ederse kendi tarifesinin şebeke içi görüşme ücretinden ücretlendirilir. ödemeli aranan kişinin en az 1 ytl lik knt olmalıdır.
TÜRKTELEKOMASMS: Sabit telefona yazılı sms leri sesli olarak gönderir. Sabit telefonun clıp özelliği var ise sms i yazılı olarak gönderir yok ise sesli gönderir. Gönderim şekli normal sms gönderim şekli ile aynıdır. Sms lerin erkek sesi ile iletilmesi için mesajın başına E yazılması gerekir. 1 sms ücreti ile ücretlendirilir.
SESLİSMS 22: Sabit telefona ve avea abonesine yazılı sms leri sesli olarak gönderir. Göndereceğiniz numaranın başına 22 koyularak gönderilir. Sms lerin erkek sesi ile iletilmesi için mesajın başına E yazılması gerekir. 2 sms ücreti ile ücretlendirilir.
YEDEK REHBER: simkart üzerindeki numaraları yedekleyip hat kaybolduğunda veya bozulduğunda rehbere tekrar ulaşmayı sağlayan bir servistir. İşlem başına 5 sms ücreti ile ücretlendirilir.
NUMARAMI DUYUR: avea işlemler menüsünden veya avea bayilerinden eski sim kartı getirmek şartı ile tüm rehbere sms gönderilerek yeni numara ücretsiz olarak herkese bildirilir.
KONTÖRPAYLAŞ(9235-9233): Kontör isteme 9233 kontör gönderme 9235 e sms gönderilerek yapılır. Göndermek ve istemek 1sms/2knt dür. En az 4 en fazla 50 kontör gönderilebilir. Aylık limit 250 knt dür.
BİLİNMEYEN NUMARALAR(11855): Arayarak yapılan sorgulamalar faturalı hatlarda 0.60 ytl/dk kontörlü katlarda 8 knt ile ücretlendirilir. Wep üzerinden sms ile yapılan sorgulamalarda 2sms/4knt dür.
Sms ile IPTAL yada KAYIT yazarak ta abone olunabilir veya iptal edilebilir.
GİZLİ NUMARA ENGELLEME(X253#): ücretsiz bir servistir. İşlem ikinci defe tekrar edildiğinde engelleme kaldırılır.
KAÇKAÇ(011): Telefonun hücre yayın kısmına 011 yazılarak servis aktif olunur. Maç sonuçları ve bölge bilgisi ekrana gelir. Ücretsiz bir servistir.
HAZIRCEVAP(5767): Aklınıza gelen tüm soruları sorup anında cevap alabileceğiniz bir servistir. Gönderilen mesaj 1sms/2knt ile ücretlendirilir. Alınan cevap 3sm/6knt ile ücretlendirilir.
SORÖĞREN(9222): Avea simkarttaki avea servisler menüsünden bu servise ulaşılabilir. İstenilen servisin anahtar sözcüğü girilerek 9222 ye sms gönderilir.(haber,finans,fal,şehir,tv). Ücretlendirme 2sms/4 knt dür.
ACİLÇIKIŞ(9898): arayarak yada sms gönderilerek servis kullanılır. 1 dk sonra geri aranırsız. 3sms/6knt. 31 aralık 2008 tarihine kadar servis ücretsiz kullanılacaktır.
AŞKOMETRE(5275): 5275 IVR numarasını arayan avea aboneleri sevdikleri ile IVR servisi üzerinden konuşup sevdikleri kişinin ses analizini yaptırabilirler. Bu analiziz sonuçları hemen konuşma ardından bildirilir. Servisin dk ücreti 1 ytl dir.
RİNGA(9292): Telefon çalarken müzik dinleten bir servistir. Üyelik 6sms/12knt dür. 9292 aramanın dk ücreti 1sms/2knt.
FONSES(5555): konuşma esnasında arkada efekt melodi çalan bir servistir. ücretlendirme 12 sms/24 knt. servis yükleme esnasında standart wap ücreti alınır. (85KB)
MÜZİK ÇALAR: uyumlu telefon varsa şarkı başına ücret ödemeden, telefona indirmeden müzik dinleyebileceğin ve kendi listeni oluşturabileceğin bir servistir. Kendi listeni 4 hafta boyunca ücretsiz dinleyebilirsin. Haftalık üyelik ücreti 3sms/6 knt dür.
AVEAMÜZİK(9211): Dinlemek 4sms/8knt. Göndermek 7sms/14knt. Yüklemek 6sms/12knt.
Avea hattı olmayanlarda dinleyebilir . 555 757 9211
MÜZİKİNDİR(5555): üyeliği olmayan kontörlü abonelerde 25knt. faturalı hatlarda 2.70 ytl. http://www.aveamuzik.com sitesi 6 mayıs 2008 tarihi itibari ile kullanıma açılmıştır. Üyelik yaptıran aboneler 30 gün boyunca faturalı hatlarda 7 ytl, kontörlü hatlarda haftalık 12 knt ücret karşılığında 200 adet şarkıyı ücret ödemeden indirebiliyor. Bu siteden aboneler sanatçıların biyografilerini, röportajlarını ve güncel müzik haberlerini bulabilirler. Müzik indir üyeliği ilk etapta belli kriterleri sağlayan abonelere sunulacaktır. Faturalı hatlar için 35 ytl ve üzeri fatura getiren aboneler takip eden fatura dönemi içerisinde 30 gün boyunca, yeni hat alan aboneler aktivasyonu takip eden 2 fatura dönemi boyunca ücretsiz kullanabileceklerdir. Kontörlü hatlarda tek seferde 250 ve üzeri kontör yüklediklerinde 30 gün boyunca yeni aktivasyonlarda aktivasyon tarihinden itibaren 15 gün içerisinde 100 ve üzeri kontör yüklediklerinde 60 gün boyunca ücretsiz kullanabileceklerdir. Servis üyesi olmayanlar ve süresi bitenler ücretli olarak servisten yararlanabilirler. Üye olan aboneler ücretsiz şarkıları MÜYAP kataloğundan seçip cep telefonlarına indirdikleri müzikleri taşınabilir müzik çalarlarına aktarabilirler ayrıca 3 bilgisayara indirebilirler. Müzik indirmek için telefon uyumlu ve wap ayarlarını yapılmış olması gerekmektedir.
GERÇEKSES(5555):16 sms/32 knt. içeriklieri sms olarak almak için içerik kodunu yazıp 5555 e sms gönderilir.
KARAOKE(9211): Dinlemek 4sms/8knt. Göndermek 7sms/14knt.
LOGO-MELODİ(5555): beğendiğiniz logo ve melodileri internetten veya kodunu yazıp 5555 e sms göndererek cep telefonuna indirebileceğiniz bir servistir.ücretlendirme 12 sms/ 24 knt dür.
OYUN(5500): internetten beğendiğiniz oyunları cep telefonunuza indirebileceğiniz bir servistir.
GOLEKONTÖR(9494): Takım ile alakalı bilgileri puan durumunu kulup ile ilgili haberleri maç sonucu ve gollerin bilgisinin geldiği bir servistir. Ayrıca abone olduğunuz takım her gol attığında faturasız hatlarda 3 knt faturalı hatlarda 1dk ücretsiz arama süresi kazandırıyor. Abone olmak için FB, GS,TS,,BJK yazıp 9494 e sms gönderilir. Ayrıca avea nın internet sitesinden veya X100# servisi bilgi menüsünden abone olunabilir. Haftalık abone ücreti faturalı hatlarda 1,25 YTL kontörlü hatlarda 12 kontördür.
ŞAKAFON(9933): Arama yaptığında karşı tarafa sesinin çocuk kadın erkek olarak değiştirip şaka yapabileceğin bir servistir.
Çocuk sesi için 1, kadın sesi için 2, erkek sesi için 3. Numara çevrilmeden önce 9933 aranıp ses tercihi yapılır sonra numara çevrilir. Ücretlendirme servis bilgilendirme mesajı sonundaki sinyal sesinden 20 sn sonra başlar. Dakikası 4sms/8 knt dür.
NEŞELİSMS(5510): Mesajları farklı ve renkli frontlar ile yazabilme, rengarenk ikon ve slogan resimler ile süsleyip kullanmaya yarayan servistir. Ücretlendirme 1 sms ücreti ile aynıdır. Mesajlar karşı tarafa mms olarak iletilir.
Neşeli sms i kullana bilmek için servis ayarlarının telefona indirilmesi gerekir. ayarlar wap, wep üzerinden yada NESELİMESAJ yazıp sms göndermek sureti ile yapılabilir.
REKLİSMS(5550): sms lerin arka planını renkli hatta tek tek harfleri renklerle yazıp kullanılabilen bir servistir. Ücreti standart sms ücreti ile aynıdır 1sms/ 2 knt dür.. (RENKLISMS 5550)
ÇAĞRI YÖNLENDİRME: telefonun menüsünden hattı başka bir numaraya yönlendirmektir. Sabit telefon ve cep telefonlarına yönlendirme yapılır. Yönlendirme yapıldığında gelen çağrılar yönlendirme yapılan numarayı arama ücretinden ücretlendirilir.
ÇAĞRI BEKLETME: konuşma esnasında gelen bir başka çağrıyı görüp kabul edip görüşmeyi sağlayan bir servistir. Arayan kişiyede anons verilir aradığınız kişi şuan görüşme yapmaktadır.
ÇAĞRI ENGELLEME: Abonelerin hatlarını başkalarının kullanmasını önlemesi için kullanılan bir servistir.
SERVİS AYARLARI: avea.com.tr den istediğiniz ayarlar cep telefonuna indirebilir. Ücretlendirme 2sms /4 knt dür.
WEPSMS: internetten sms göndermeye yarayan bir servistir. Günlük ilk sms ücretli sonraki 20sms ücretsizdir. Sonrakiler yine ücretlidir. Ücretsiz sms ler operatör içi kullanılabilir diğer operatöre atılan sms ler ücretlidir. Hattında hediye sms var ise 20 sms ten sonra onlar kullanılır. Hatta en az 12 kontör bulunmalıdır. Maksimum 1000 sms gönderilebirir.
GPRS ÜZERİNDEN SMS: telefonunuz uyumlu ise sms leri gprs üzerinden gönderebilirsiniz. sms erişim ayarları gprs olarak ayarlanır. Ücretlendirme kullanılan tarifenin sms ücreti ile yanıdır.
AVEAMMS: cepten cebe veya email adresine resimli ve sesli sms gönderilir. Vodofone ve avea. 3sms/6knt.
HEDİYE MMS: Çeşitli kategorilerdeki mmsleri telefona indirebilecekleri bir servistir. Telefona günde 10 ad mms indirmek ücretsizdir. Başkasına göndermek 1 mms ücreti ile ücretlendirilir.
VİDEO MMS: cepten cebe veya email adresine video gönderilir. 8-12 sn arasında olmalıdır. 3sms/6knt.
MULTİMEDİASTUDİO: çeşitli kategori ve başlıklarda yer alan içeriklerden ve sizin bilgisayarınızdan yükleyebileceğiniz imajlardan oluşan geniş bir portföydür. Bu geniş portföyden seçeceğiniz imajlara yazılı mesaj ekleyerek mms oluşturulabilir. Ve bu mesajları kendinize veya bir başka avea abonesine gönderebilirsiniz.
MOBİLVİZYON: Canlı veya önceden kaydedilmiş video görüntülerin sesli olarak cep tlf izlenmesini sağlayan servistir. Cepten CNNTÜRK, NTV, TV8, TGRTHABER, ATV, KANALD, NUMBER 1 İzlemeye yarayan bir servistir. Uyumlu tlf lar 6070 6131 6288 6600 7610 E50 E61 E60 N70 N73 N72.
Ücretlendirme 0,0017ytl/KB. 1 dk kullanımı yaklaşık 0,27 ytl ye karşılık gelmektedir.
WİNDOWS LİVE MESSENGER(5500): Kullanmak icin MSN yasız 5500 a sms gönderilir .gelen sms içindeki link tıklanıp uygulamayı cebe yüklenir. Uygulama telefona yüklendikten sonra gprs ayarları tekrar yapılır. Sınırsız abonelik ücreti faturalı hatlarda aylık 5 YTL kontörlü hatlarda aylık 40 kontördür. (6230i-6230-6030-3220-6020-6630-6220-6610-6610i-3120)
SIFRE(9244):İnternet üzerinden işlem yapmak için gereklidir. KAYIT yazıp 9244 e sms gönderek şifre oluşturulur.
İNTERNET: cep telefonu aracılığı ile diz üstü veya normal bilgisayardan internete girebilmek. Gprs üzerinden ücretlendirme faturalı hatlarda 0.24 ykr/KB kontörlü hatlarda 60KB 1 kontör. wap üzerinden bağlanmak faturalı hatlarda 0,85 ykr/KB kontörlü hatlarda 10KB 1kontör.
GPRS/EDGE: EDGE teknolojisini destekleyen telefonlar, EDGE destekli GPRS mobil modem kartlar, PCMCIA kartları ile kullanılır. EDGE servisi bu teknolojiyi destekleyen bölgelerde kullanılabilir. Bu bölgelerde telefon hücre bilgi ekranında EDGE yazar. GPRS kullanım ücreti ile aynıdır.
FAKS&DATA: öncelikle müşteri hizmetleri aranarak faks-data aboneliği başlatılır. Telefonu bilgisayara bağlayıp faks-data bilgi alışverişi sağlanabilir. Ücretlendirme 1sms/2 knt dür.
PAKET5(9495): Avea bireysel ve kamu hatları için gprs paketi. Aylık 5 ytl karşılığında 5 mb ücretsiz gprs kullanımı sağlayan bir servistir. Abone olduktan sonra ki fatura kesimi döneminden sonra kullanılmaya başlanıyor. Abonelik ve iptal sms yolu ile yapılıyor. (ABONE PAKET5) (IPTAL PAKET5). kontörlü hatlar ise aylık 9 kontör karşılığı 5 mb ücretsiz kullanım hakkı alabilirler
MOBİL BAĞLANTI PAKETİ:
PEŞİN MODEL: 150 MB 2 ay ücretsiz. 199 ytl.
PAKET1000: 1000MB 18 ay 35 ytl.
PAKET4000: 4000MB 12 ay 55 ytl.
BLACKBERRY: 18 YTL 2MB. 38 YTL SINIRSIZ. Müşteri hizmetleri destek numarası 500-6-0.
BASKONUŞ(9225): müşteri hizmetleri,wep üzerinden veya sms göndererek servis aktif edilir.
(BASKONUŞAÇIK) sonrasında telefonda grup oluşturulur. Ücretlendirme faturalı hatlarda aylık sınırsız 10ytl. Kontörlü hatlarda haftalık 30knt.
TELESEKRETER(999): Telefonun menüsünden, müşteri hizmetlerinden, internetten yönlendirme yapılabilir. Günlük 12 sms kayıt alınır, mesajlar 24 saat saklanır. Diğer gsm ve sabit hatlardan da mesajlar dinlenir. +90 555 199 9999 arayarak dinlenir. Sabit telefondan dinlerken yurtiçi görüşme ücretinden veya diğer gsm den dinlerken diğer gsm görüşme ücretinden, avea hattıyla olursa şebeke içi görüşme ücretinden ücretlendirilir.
KONFERANS: Aynı anda 5 kişiye kadar arama yapabilirsiniz. Konferansa katılan kişilerde 5 kişiye kadar arama kabul edebilir. konferans menüsü cep telefonunuzda yoksa aramayı yaptıktan sonra görüşme esnasında ikinci bir numarayı çeviriyorsunuz. Bağlantı kurulduktan sonra 3ü veya gönderi tuşlayıp işlemi gerçekleştirebilirsiniz
TEKNUMARA: sms,e-posta,faks ve sesli mesajların sadece tek bir mesaj kutusunda toplayan bir servistir. İşlemler menüsünden kayıt yapılır ve şifre alınır. Tek numara menüsünden kayıt olunur.
Ücretlendirme: 999,e-posta dan okuma cevap verme şebeke içi ücret faks gönderme sabit hat ücreti. Sim kart menüsünden e-posta okuma listeleme 1 sms ücreti. İşlemler menüsünden sms gönderme 1 sms, faks gönderme sabit hat ücreti ile ücretlendirilir. Diğer işlemler ücretsizdir.
CHAT: İstenilen konuda istenilen kişilerle sohbet edilebilen bir servistir. Genel-müzik-spor gidi odalara girilir. yada kendi odalarını oluşturabilir. Wep,sms,wap,x100# menüsünden ulaşılabilir. 1sms/2knt ile ücretlendirilir. Servis wap üzerinden kullanıldığında bağlantı ücreti ile wep üzerinden kullanıldığında ücretsizdir
MOBİLBANKA: iş bankası interaktif müşterisi iseniz cep telefon numaranızı iş bankasına bildirdikten sonra x100# menüsünden bir defaya mahsus olmak üzere banka&alışveriş menüsünden kayıt olunur. Sonrasında kredi kartı borcunuzu hesaplarınızı cep telefonundan takip edebilirsiniz. Ücretlendirme 2 sms/4 knt dür.
MOBİLMARKET: Mobilbanka-mobilsipariş-mobilbilet-mobilmarket(hepsiburda)-cepten kontör yükle. X100#->banka&alışveriş->mobilmarket menüsü takip edilerek kullanılabilir. Gönderilen her bilgi 2sms karşılığında ücretlendirilir. Başkalarına gönderilen bilgi smsleri, sms bir mesaj uzunluğunda ise 1sms iki mesaj uzunluğunda ise 2 sms ile ücretlendirilir.
MOBİL SİPARİŞ: X100# menüsünden banka&alışveriş menüsünden sipariş girilerek domino’s pizza yada tadım pizza dan telefon ile sipariş verilebilir. Ücretlendirme 2sms/ knt.
SMSPAKETLERİ(3900): kontörlü hat kullanıcıları 39 kontör karşılığında 500 veya 5000 sms satın alabilirler. 500 sms satın alan aboneler sms lerini her yöne 5000 sms satın alan aboneler sms lerini şebeke içi kullanabilirler. 5YUZ veya 5BIN yazıp 3900 a sms göndererek kayıt yapılabilir. Sms paketinin kullanım süresini öğrenmek için BILGİ yazıp 3900 a sms gönderilir. Sorgulama 1knt ücretindedir. Başka bir hattan da diğer bi hatta hediye sms paketi gönderilebilir. HEDİYE 5YUZ NUMARA yazılıp 3901 e sms gönderilir. Faturasız hatlarda 39 kontör faturalı hatlarda 7,27 ytl ücret ile ücretlendirilir.
Diğer operatörü ayda 2.90 ytl sabit ücret ödeyip 0.290 ytl arayabileceğimiz bir servistir.
Kayıt EVET yazılıp 2090 a sms gönderilerek yapılır. İptal müşteri hizmetlerinden yapılır.
TÜM DÜNYA PAKETİ(2525): Faturalı hatlarda 7.95 ytl aylık üyelik ücreti karşılığında yurt dışındaki hatları aramak 0.25 YTL/dk. kontörlü hatlarda 1 defaya mahsus olmak üzere 50 kontör kesilir ve yurt dışındakiler 4 knt karşılığında aranır. Kayıt yaptırıp yurt dışına çıkan abonelerde aldıkları çağrılar için 0.25YTL/dk ile ücretlendirilir. Kayıt için sms göndermek 1 sms ücretlendirilir. Yurt dışı görüşmeye tüm dünya paketine üye olmadan hattı açmak için EVET yazıp 5656 ya sms göndermek yeterlidir.
NOTLAR:
* 25 haziran tarihi itibari ile ücretsiz dakikası olan tarifelere ücretsiz süresi bittiğinde bilgi mesajı gelecek. Mesaj süre bitiminiden sonraki gün gönderilecek. Heryöne 300 tarifesi bu uygulama dışındadır.
* greylist: borç bilgisi müşteri ile mutlaka paylaşılmalı.
* blacklist: abone müşteri hizmetlerine yönlendirilmeli ve bizim tarafımızdan herhangi bir bilgi verilmemeli.
Ve bu iki kelime müşteri ile diyaloglarda geçmemeli.
* Şahıs şirketlerinde imza beyanı yerine ehliyet veya pasaport geçerlidir. Üzerlerinde imza kontrolü yapılabilmesi açısından.
Fakat bu evrakın alınması durumunda mutlaka nufus cüzdanıda alınmalıdır.
* e-vergi levhası bayi sorumlusundan teyit alındıktan sonra geçerli sayılacaktır.
* elit müşteri hizmetleri (555): seçilen müşteriler için geçerlidir diğer aboneler tarafından kullanıldığında tel no hizmete kapalı görünecektir. Özel müşterilere elit kart gönderiliyor. Kampanya ve süprizlerden yararlanabiliyorlar. 31.10 2008 tarihine kadar arayanı bil servisini ücretsiz kullanabileceklerdir.
* aboneler faturalarını mail adreslerine istiyor iseler adreslerini tlf mesaj kısmına yazıp 3008 e sms gönderebilirler.
*AVEA İÇİ KONUŞMA PAKETLERİ(2200): Kontörlü hat kullanan aboneler avea hatlarına yönelik konuşma süresi alabilirler. Aboner bir ayda sadece bir paketten yararlanebilirler. 120 dk için 25 knt – 150 dk için 30 knt – 180 dk için 35 knt -200 dk için 40 knt – 240 dk için 50 knt kesinti yapılır.
*TOPLANGEL TARİFESİ ARKADAŞINI GETİR KAMPANYASI(2222): 12 2008 mayıs – 31 aralık tarihleri arasında getirdikleri 1 arkadaşı için 1 ay, 2 arkadaşı için 2 ay, 3 arkadaşı için 3 ay, 4 arkadaşı için 4 ay, 5 arkadaş için 5 ay, 6 arkadaş için 6 ay aylık sabit ücret ödemeyeceklerdir. Hat alan kişilerde aldıkları ay sabit ücret ödemeyeceklerdir. Sonra onlarda arkadaşlarını getirdiklerinde onlarda kampanyadan yararlanabileceklerdir. Kayıt yeni alınan hat açıldıktan sonra 15 gün içerisinde referans olarak göstermek istedikleri kişinin telefonunu mesaj kısmına yazıp 2222 ye sms göndermek sureti ile veya müşteri hizmetlerini arayarak yapılır. Bilgi yazıp 2222 ye sms gönderilerek kaç arkadaşlarını getirdiklerini sms ile kontrol edebilirler.
*ŞİRKET GETİREN KAZANIYOR: 01 eylül 2008 tarihinden sonra avea ya yeni şirket abonesi getiren şirketlere 3 ay faturalarında indirim uygulanacak. 1.şirket getiren %5, 2.şirket getiren %7, 3.şirket getiren %10 indirimden yararlanacak.
*AYLIK DÜZENLİ KONTÖR YÜKLEME TALİMATI: Her ayın 1-26 sı arasında yükleme yapılabilir. Kredi kartı üzerinden talimat verilir. 40 kontörün altına düştüğünde otomatik olarak hatta 250 kontör yüklenir.
*PATLICAN HATLAR (4362): Hatlar 20 kontörlüdür. İstenilen tarifeden açılabilir. Açılan tarifenin özellikleri ne ise bu hatlar içinde aynı şey geçerlidir. Paketin içindeki 20 kontörün aktif olabilmesi için minimum 50 kontör yüklenmesi gerekir. Bir ay için arayanı bil ve ringa üyelikleri hediyedir. Ayrıca 5YUZ veya 5BIN sms aboneliği bir defaya mahsus olmak üzere ücretsizdir. Yalnız dikkat edilmesi gereken husus sms almak için 3990 a mesaj göndermek gerekmektedir. Patlıcana üye olunduğunda her 150 ve üzeri kontörde 180 dk şebeke içi ücretsiz arama kazanılır. Ücretsiz dakikalar yüklendiği andan itibaren 1 ay için geçerlidir. Kayıt için KAYIT AD SOYAD PLAKA DOĞUM YILI E veya K yazılıp 4362 sms gönderilir.
*ÖN KOD DEĞİŞİKLİĞİ İLE AYNI NUMARANIN KULLANILMASI: bireysel faturalı yada kamu tarifesindeki abonelerimiz telefon numaralarının aynısını ön kodu 553 olarak alabileceklerdir. Aldıkları hatların kendi üzerlerine olma zorunluluğu yoktur. Hatlar yine bireysel faturalı yada kamu hattı olmak zorundadır.
*MOBİLSAHA: 8 eylül 2008 tarihi itibari ile başlamış olan kurumsal hatlara yönelik bir servistir. Mobil saha çalışanlarının cep telefonlerı yardımı ile dijital haritalar üzerinden izlenmesi, konum bilgisinin alınması, bir adrese en yakın saha çalışanının ve konuma yakın olanlardan iş yükü az olanın tespit edilmesini sağlar. bu servisin kullanılabilmesi için şirket adına en az 1 adet kurumsal hat olması gerekmektedir. Sonrasında kontörlü hatlarda bu uygulamadan yararlanabilir.
MOBİL SAHA İÇİN İKİ ÜRÜN TİPİ: TEMEL ÜRÜN: faturalı ve faturasız hatlar için internet üzerinden konum bilgisi alınarak izleme yapılır. Görev oluşturulur ve atama yapılır. Önemli nokta bilgisine ulaşılır. BÖLGE TANIMLAMALI ÜRÜN: temel ürüne ek olarak çalışanlar için ziyaret planı oluşturulur. Çalışanların istenilen zamanda istenilen noktada olup olmadığı takip edilir. Bölge tanımlaması yapılarak bölge giriş çıkışlarında wep üzerinden uyarı mesajı oluşturulmasını sağlar.
*TÜRK TELEKOM VE AVEA EVLİLİK KAMPANYASI: 09 haziran ve 31 aralık 2008 tarihleri arasında bireysel veya kamu faturalı avea hattı alanlara 6 fatura dönemi boyunca her ay 100 dk ve 100 sms hediye verilecektir. Hediye dakikalar ve sms ler sadece sabit hatlara yönelik kullanılabilecektir. Aboneler hatları alırken 12 aylık bağlılık sözleşmesi imzalayacaklardır. Bu süreden önce hatlarını kapatan abonelerin son faturalarına 35 ytl lik ceza bedeli yansıtılacaktır.
TÜRK TELEKOMUN KAMPANYASI: mayıs – aralık 2008 ayları arasında evlenen çiftlere kablosuz telefon ve 3000 dk kullanım hakkı veriyor. Bu kampanyadan standart hat, konuşkan hat, şirket hat tarifelerinden yeni abone olan ve zaten hattı olan aboneler 2 yıllık abonelik taahhüdünde bulunmak koşulu ile yararlanabileceklerdir. Türk telekom dect evlilik kampanyası taahhütnamesi ile avea hattı almak için başvurabilirler.
* KAMU REFERANS SİSTEMİ(6008): Kamu tarifeleri referans başvuru formu doldurulur. Hat referans tarifesinden açılır. Hat açıldıktan sonra aboneye sms gelir. Referans olan numara başında 0 olmadan tlfnun mesaj kısmına yazılıp 6008 e sms gönderilir. Referans olan aboneye mesaj gider kabul ederse EVET ve numarayı yazıp 6008 sms gönderir. Smse 7 gün içerisinde cevap verilmemesi durumunda hat hepsibir tarifesinde kalır. Ayrıca onay mesajı gelene kadarda hatla konuşma yapılır ise bu konuşmalar hepsibir tarifesi üzerinden hesaplanır.
NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİ (9 KASIM 2008)
ALICI OPERETÖR: Kendisine numara taşınan operatör.
VERİCİ OPERATÖR: Kendisinden alıcı operatöre numara taşıyan operatör.
NUMARA ALINMASI: Bir operatöre gelen taşıma işlemi.
NUMARA VERİLMESİ: Bir operatöre giden taşıma işlemi.
MERKEZ REFERANS VERİ TABANI (MRVT): NT için operatörler tarafından veri alışverişinde kullanılan veri tabanı.
KİMLER NE ŞEKİLDE YARARLANABİLİR: Diğer operatörün faturalı veya faturasız hat sahibi aveada ister faturalı ister faturasız hatta geçiş yapabilir. Kurumsallar sadece kurumsala geçiş yapabilir. Bireysele geçmek isterlerse önce kendi operatörlerinden bireysele geçip sonra aveadan işlem yapabilirler. Kurumsal hatlarda numaralar aynı zamanda veya ayrı ayrı zamanlarda taşınabilir. Ayrıca taşınan numaralar mevcut hatlarınada ekleme yapılabilir. Kurumsal hatların taşınma işlemi müşteri hizmetleri, kurumsal kanal bayileri veya avea kurumsal satış yöneticileri vasıtası ile yapılabilir. Bireysel hatlarda internet yada başka bir kanaldan sadece ön başvuru yapılabilir. Taşınma işlemi aimler tarafından yapılabir. Sadece aktif hatlara numara taşınabilirliği işlemi yapılabilir. taşıma süreci sonuna kadar abone eski hattını kullanacağı için verici operatör aboneye işlem sonunda fatura gönderebilir. Taşıma işleminde süre veya adet sınırı yoktur. Abone istediği zaman başka bir operatöre tekrar geçiş işlemi yapabilir. Aranılan kişinin numarasını taşıdığını arayan kişi arama yaptığında duyacağı uyarı tonu ile anlayabilecektir.
NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİ SÜRECİ (6 GÜN):
(0-2 GÜN): Abone bayiye gelir. Bayi NT başvuru formu, abonelik sözleşmesi, kimlik, seçti tarifenin gerektirdiği evraklar ve varsa taşıma ücretini alır. Bayi bilğileri infodealer ekranına girer infodealerden aldığı referans numarasını NT başvuru formunun üzerene yazar. Aboneye yeni sim kartını verir ve kendisine taşınma işlemi gerçekleşmeden 24 saat öncesinde mesaj geleceği bilgisini verir. Sonra bayi ekrana girdiği evrakları müşteri hizmetlerine mail gönderilir. Müşteri hizmetleri bayiden gelen evraklarla infodealerdeki girişleri karşılaştırır. müşteri hizmetleri MRVT na NT başvuru formu ve kimlikle birlikte gerekli bilgileri girer.
(2-4 GÜN): verici operatör talebi ve evrakları kontrol eder talebi onaylar. Ardından taşıma zamanını MRVT ye girer.
(4-6 GÜN): verici operatör tarafından taşıma süresinden en az 24 saat önce taşıma tarihini ve saatini belirten bir sms aboneye gönderilir. Taşıma zamanı gelince abonenin eski sim kartı kapanır ve yenisi açılır. Abone kullanıma başlar.
RET KRİTERLERİ
*numaranın başkasına ait olması
*kendi kullandığı opertörden numara değişikliği talebinin bulunması
*kimlik bilgilerinin yalnış yada eksik olması
*numaraya ait daha önce başlatılmış ve devam etmekte olan bir taşıma işleminin bulunması
İPTAL SÜRECİ
Numara taşıma zamanının diğer operatöre duyrulmasından önce olmak kaydı ile kimlik bilgileri kontrol edilerek iptal formu imzalatılır. Abone hattı ile ilgili bir sahtecilik farketmiş ise durumunu belirleyen savcılık onaylı resmi bir belge ile operatöre başvurabilir. Sahtecilik formu doldurulup imzalatılır. Sahtecilik olma durumunda alıcı ve verici operatörler birbirini uyarır.

About these ads
No comments yet

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: